Esposiciones

Rembrandt y el retrato en Ámsterdam,1590-1670

El muséu presenta, per primer vegada n'España, una esposición dedicada a la faceta de Rembrandt como retratista, un xéneru nel que'l pintor más importante del sieglu XVII holandés algamó tamién el máximu nivel. Al pie de trenta y nueve semeyes, van presentase destacaos exemplos d'otros artistes activos como él en Ámsterdam mientres el sieglu d'oru holandés, sumando un total de 80 pintures, 16 grabaos y una plancha de grabáu, dalgunos nunca antes vistos n'Europa.
Cuando Rembrandt llegó a Ámsterdam a principios de la década de 1630, había yá na ciudá retratistes como Thomas de Keyser o Frans Hals -residente na cercana localidá de Haarlem pero con veceros na capital-, que respondíen a una alta demanda del mercáu. Tres él, siguieron llegando otros, como Bartholomeus van der Helst, atraíos poles posibilidaes de negociu.
La esposición, comisariada por Norbert Y. Middelkoop, conservador del Muséu de Ámsterdam, va dexar afayar la variedá y calidá d'estes obres y familiarizase coles hestories qu'hai detrás de los personaxes retrataos: pareyes casaes, artesanos trabayando, neños, eruditos, homes de negocios, los mesmos pintores, según destacaes semeyes de grupu.


Del 18 de febreru al 24 de mayu de 2020

Nel Muséu Thyssen-Bornemisza

La última comunión de san José de Calasanz

El Muséu del Prado y la Fundación Amigos del Muséu del Prado presenten La última comunión de san José de Calasanz, obra fecha por Goya que gracies a la collaboración de la Orde de les Escueles Pías de la provincia de Betania, la so propietaria, va permanecer na sala 66 del edificiu Villanueva como préstamu mientres un añu, prorrogable por otru.
La incorporación temporal d'esta pintura a les colecciones del Muséu adquier una especial relevancia al tener llugar coincidiendo cola celebración de los doscientos años desque ésti abriera les sos puertes en 1819, el mesmu añu en que foi pintada la obra. La so exhibición nel contestu de la mayor y más completa colección del artista dexa afondar na esencia de la so pintura, y del so arte polo xeneral, que revela un fondu y escepcional conocencia del ser humanu y de les sos tensiones, esgarrios y carecimientos. Goya pon too ello de manifiestu nesi gran llenzu d'altar, col estudiu de cada unu de los calteres de la escena, que paecen prefigurar una tema clásica del mundu occidental, como ye'l d'estudiu de les trés edaes del home, o'l de la mansedume contra la violencia, o'l de la lluz y la solombra como metáfora de los actos y pensamientos de los protagonistes.


Hasta'l 14 d'avientu de 2020

Nel Muséu del Prado